Kako migrirati online prodavnicu na MerchantPro platformu?

Ukoliko se odlučite da svoju online prodavnicu prenesete sa neke druge platforme na MerchantPro, moguće je preneti i katalog proizvoda sa svim ostalim informacijama, kao što su kupci, porudžbine, recenzije proizvoda, članci na blogu i slično.

Ako želite da prenesete određene skupove podataka iz trenutne prodavnice, kontaktirajte MerchantPro korisničku podršku i dostavite nam link i pristupne podatke do kontrolnog panela prodavnice i/ili pristupne podatke na FTP-u, kako bismo mogli da analiziramo mogućnost preuzimanja željenih informacija (podaci će ostati poverljivi, a koristiće ih isključivo tehničko osoblje koje će vršiti ceo proces).

Takođe, naš tim Vam može pomoći da podesite 301 redirekcije za linkove iz trenutne prodavnice na linkove nove prodavnice kreirane na MerchantPro platformi, tako da to ne utiče na trenutno indeksiranje pretraživača.

Podešavanje domena unutar prodavnice kreirane na platformi MerchantPro moraće da se izvrši nakon preuzimanja željenih informacija i dodavanja 301 redirekcija.

TIP
Ako želite da hostujete svoj domen na MerchantPro serverima, važno je imati na umu da će e-mail adrese koje koriste taj domen postati nefunkcionalne kada se hostovanje promeni. Tada ćete moći da ih ponovo kreirate u sistemu MerchantPro, ali pre nego što promenite podešavanja domena, preporučuje se da napravite rezervnu kopiju svojih e-mail adresa (kontakti, važne email poruke, itd.).

Vreme koje je potrebno da prenesete prodavnicu na MerchantPro platformu zavisi od složenosti operacija i svih dodatnih zahteva poslatih MerchantPro timu.

U nastavku saznajte korake koji se mogu preduzeti da biste Vašu online prodavnicu preneli na MerchantPro platformu

Prenos kataloga proizvoda

Da biste preneli katalog proizvoda, potrebno je da generišete izvoz iz trenutne prodavnice i zatim ga učitate u prodavnicu MerchantPro, koristeći funkciju uvoza proizvoda.

TIP
U slučaju uvoza proizvoda sa varijantama, preporučljivo je zatražiti pomoć od korisničke podrške, radi veće tačnosti u prenosu informacija.

301 preusmerava stare veze

Da biste podesili 301 preusmeravanje linkova sa trenutnog sajta na nove linkove u prodavnici kreriranoj na MerchantPro platformi, potrebno je da sledite dole navedene korake:

  1. Pristupićete odeljku Podešavanja iz kontrolnog panela MerchantPro prodavnice
  2. Zatim pristupite stranici pod nazivom URL redirekcije, u kojoj su dostupna dva načina za dodavanja preusmeravanja:
  • Dodajte redirekciju – klikom na dugme biće moguće ručno uneti stari URL i novi na koji će se stari preusmeriti
  • Uvezite listu redirekcija – klikom na dugme automatski se mogu dodati datoteke za uvoz u .csv ili .txt formatu koje sadrže stare URL adrese, odnosno nove URL adrese na koje će stare preusmeriti

Prenošenje dizajna (opciono)

Potrebno je poznavanje HTML-a i CSS-a da biste sami preneli trenutni dizajn sajta na MerchantPro platformu; kontaktirajte nas za više detalja.

Konfiguracija domena u MerchantPro platformi

Nakon konačnih podešavanja domena, na MerchantPro platformi ga možete konfigurisati na sledeći način:

  1. Iz kontrolnog panela MerchantPro prodavnice kliknite na Podešavanja > Domeni i SSL
  2. Kliknite na Dodajte domen redirekcije
  3. U prozoru Dodajte domen potrebno je uneti domen koji će Vas preusmeriti na glavni domen prodavnice kreirane u MerchantPro platformi, zatim kliknite na dugme „Sačuvaj"
  4. Na stranici Domeni i SSL kliknite na dugme izmeni Izmeni primarni domen i izaberite domen koji ste upravo dodali

Promena DNS servera i preporuka

Da bi onlajn prodavnica radila na sopstvenom domenu, preporučuje se da DNS servere usmerite na MerchantPro platformu. Podešavanjem MerchantPro DNS-ova, MX zapis će takođe biti automatski dodeljen, omogućavajući Vam da kreirate e-mail adrese domena direktno iz kontrolnog panela prodavnice.

Ako želite da koristite MerchantPro hosting samo za domen, ali ne i za e-mail server, potrebno je da dobijete MX zapise sa host servera i pošaljete ih korisničkoj podršci kako bi ih dodali u MerchantPro sistem

Prenos mail servera (opciono)

U slučaju prenosa mail servera na MerchantPro platformu, preporučuje se da napravite rezervnu kopiju podataka sa starog servera, kako biste osigurali pristup određenim mail-ovima. U slučaju izbora za hostovanje na MerchantPro serveru, pristup će biti dozvoljen samo mail-ovima primljenim od tog trenutka.

Preporučene radnje kako biste izbegli greške koje se javljaju prilikom promene Nameserver-a

Neposredno nakon promene Nameserver-a, u određenim slučajevima može doći do situacija u kojima će se korisnicima sajta prilikom pristupa domenu prikazati grešku „This site can't be reached". U nastavku su navedene neke preporučene radnje ako primetite ovu grešku, na primer, za vaš Chrome pretraživač.

Izbrišite privremene datoteke iz pretraživača, istorije i kolačića

  • Kliknite na ikonicu „More" u gornjem desnom uglu Chrome pretraživača
  • Kliknite "More tools" > Clear browsing data
  • Pojaviće se vremenski interval za koji želite da obrišete istoriju, ukoliko želite da obrišete sve izaberite opciju „All time"
  • Opcije „Cookies and other site data" i „Cached images and files" takođe moraju biti odabrane
  • Kada se uverite da je sve selektovano kliknite na dugme „Clear data"

Resetujte Wi-Fi ruter

  • Neophodno je isključiti kabl za napajanje Wi-Fi rutera
  • Pritisnite dugme za resetovanje i držite ga 10 do 15 sekundi
  • Dugme za resetovanje pustite nakon što lampice rutera počnu da trepću
  • Nakon 3-5 sekundi sijalica za internet postaje zelena i pokušava da se ponovo poveže na internet
  • Možda će biti potrebno da unesete informacije o nalogu nakon resetovanja rutera

Ponovo pokrenite DNS server

  • Aplikacija „Run" će se pokrenuti iz „Start" menija Windows operativnog sistema
  • Unediste „cmd" u prozor za pretragu, a zatim pritisnite Enter, Windows komandna linija će se pokrenuti
  • Unesite "net stop dnscache" da biste prekinuli uslugu (može potrajati nekoliko sekundi), a zatim pritisnite Enter
  • Unesite "net start dnscache" u komandnu liniju, a zatim pritisnite taster "Enter"
  • Komanda će ponovo pokrenuti DNS servis uređaja.

Uklonite Chrome ekstenzije

  • Kliknite na ikonu „More" u gornjem desnom uglu Chrome pretraživača
  • Kliknite na opciju „Extensions" u bočnom meniju
  • Povucite plavi klizač da biste isključili ekstenzije jednu po jednu
  • Proveriće da li je određena ekstenzija pretraživača odgovorna za grešku, a zatim je uklonite

Skeniranje uređaja na prisustvo virusa

Na internet vezu može uticati i moguća infekcija Vašeg računara virusom, koji preusmerava internet saobraćaj na proxy servere. Ova vrsta zlonamernog softvera izaziva grešku „This site can't be reached" u Chrome-u, koja može da odvede korisnike sa Vaše web lokacije, pa je dobra ideja da pokrenete skeniranje virusa na računaru.

Instaliranje drugog ili update trenutnog internet pretraživača

Ukoliko je greška još uvek prisutna može deinstalirati Vaš internet pretaživač iz „Control Panel" aplikacije na Vašem Windows računaru i zatim instalirati najnoviju veriju ili drugi internet pretraživač (Mozilla Firefox, Microsoft Edge...).

Aktivacija SSL sertifiakta

Da biste zaštitili domen MerchantPro prodavnice, preporučuje se da pratite korake opisane u temi o aktiviranju SSL sertifikata.

Kada koristite SSL sertifikat koji nije kupljen preko MerchantPro-a, potrebno je proveriti da li arhiva dobijena prilikom kupovine sertifikata sadrži sve komponente neophodne za njegovu instalaciju u okviru prodavnice. Više detalja je dostupno u poglavlju o instaliranju SSL sertifikata sa eksternog izvora.

NOTE
Ako su URL adrese na starom sajtu indeksirane HTTPS protokolom, potrebno je aktivirati SSL sertifikat u domenu na MerchantPro platformi kako bi se izbeglo prikazivanje upozorenja o njegovoj bezbednosti na stranicama sajta.

Poslednji put izmenjeno: 18 May 2022
Je li ova stranica bila od pomoći?
Još uvek vam je potrebna pomoć?