Kako povezati prodavnicu sa Google analitikom 4?

Počev od 1. jula 2023. Google u potpunosti zamenjuje model merenja podataka Univerzalne analitike sa Google analitikom 4. Prikupljanje podataka u Univerzalnoj analitici biće dozvoljeno do najavljenog roka, a nakon toga će korisnici moći da im pristupe još 6 meseci , nakon čega će postati nedostupni u interfejsu analize.

U tom kontekstu, Google analitika 4 (GA4), koja je trenutno podrazumevano svojstvo prilikom kreiranja naloga Google analitike, postaje jedina alatka za merenje podataka o saobraćaju koju obezbeđuje Google. Za model GA4 analize već postoji mogućnost integracije sa prodavnicama na platformi MerchantPro, o čemu više detalja možete saznati u nastavku.

Glavne promene u GA4

Za razliku od Univerzalne analitike, u modelu merenja GA4 svaki pristup posetioca sajta predstavlja događaj i nema razlike između tipova pristupa. Druga promena je da događaji Google analitike 4 ne uključuju kategorije, radnje i oznake, tako da se ne prikazuju u izveštajima. Evo drugih promena koje je doneo GA4:

  • Google analitika 4 omogućava merenje podataka snimljenih na više platformi i uređaja, koristeći više oblika identiteta. To uključuje podatke iz prvog entiteta, kao i informacije od korisnika koji su aktivirali funkciju „Google signali“ za prilagođavanje oglašavanja. Pored toga, GA4 i dalje koristi kolačiće tamo gde su dostupni za praćenje;
  • GA4 može da nadgleda u jednom proizvodu Google analitike i posete iz aplikacija i posete sa web lokacija;
  • U Univerzalnoj analitici svako svojstvo može da sadrži više prikaza, koji omogućavaju filtriranje i konfigurisanje podataka; trenutno ova funkcija više nije dostupna u Google analitici 4;
  • Upotreba mašinskog učenja za poboljšanje i pojednostavljenje analiziranih informacija;
  • Mogućnost nastavka pregleda podataka o sesiji, s tom razlikom što će se interakcije korisnika prikupljati i čuvati kao događaji na web lokaciji ili u aplikacijama. Događaji pružaju informacije o tome šta se dešava na vašoj web lokaciji ili u aplikacijama, u vezi sa prikazima stranica, klikovima na dugme, radnjama korisnika ili sistemskim događajima;
  • Događaji mogu prikupljati i slati delove informacija koje bolje specificiraju radnju koju je izvršio korisnik ili dodaju dodatni kontekst događaju ili korisniku. Informacije mogu uključivati aspekte kao što su vrednost kupovine, naslov stranice koju je posetio korisnik ili njegova geografska lokacija.

Podešavanje Google analitike 4 u MerchantPro-u

Za prodavnice koje koriste novi interfejs MerchantPro Next, aktivacija modela analize podataka Google analitike 4 se vrši na sledeći način:

  1. Sa kontrolne table vaše MerchantPro prodavnice, pristupite Podešavanja > Sistemska podešavanja;
  2. Idite u odeljak Podešavanja analitike i aktivirajte opciju Omogućite Google analitiku 4;
  3. Idite na ID Google analitike 4 i unesite kod merenja željenog toka podataka, koji je dostupan na vašem nalogu Google analitike (npr.: G-XXXXXXXXX);
  4. Pritisnite dugme Sačuvajte nakon što proverite sva podešavanja.

NOTE
Ako koristite aplikaciju Google analitika dostupnu u prethodnoj verziji MerchantPro Next, na stranici Sistemska podešavanja imate postavku DataLayer Format, koja vam omogućava da konfigurišete ekstrakciju informacija iz sloja podataka u specifičnom formatu za Google analitiku 4 i Univerzalnu analitiku (opcija GA4 je podrazumevano izabrana). Takođe, ako već imate podešavanja u Google tag menadžeru za model Univerzalne analitike, preporučuje se da ažurirate mapiranja u određenom formatu Univerzalne analitike, kako biste nastavili da primate podatke o praćenim događajima.

Ako vaša prodavnica koristi V3 temu, evo kako možete da podesite Google analitiku 4:

  1. Idite na Website > Tag menadžer;
  2. Kliknite na Dodajte novi tag;
  3. Kliknite na Google Analitics 4;
  4. Dodajte merni kod željenog toka podataka, dostupan na vašem nalogu Google analitike (npr. G-G-XXXXXXXXX);
  5. Pritisnite dugme Sačuvajte nakon što proverite sva podešavanja.

TIP
Nakon podešavanja, globalna oznaka Analitike će se automatski dodati i automatski će se kreirati specifični događaji GA4; mogu se videti na stranici Tag menadžer, u odeljku GoogleAnalytics4 (podrazumevano).

Tipovi događaja GA4 implementirani u MerchantPro

Kada se praćenje aktivira u Google analitici 4 za vašu onlajn prodavnicu, automatski će početi praćenje događaja implementiranih u MerchantPro; možete pratiti događaje kao što su:

  • view_item_list (Pogledajte stranicu kataloga);
  • view_item (Pogledajte stranicu proizvoda);
  • add_to_cart (Dodaj u korpu);
  • add_to_wishlist (Dodaj u listu želja);
  • view_cart (Prikaži korpu za kupovinu);
  • remove_from_cart (Uklanjanje proizvoda iz korpe);
  • begin_checkout (Pokretanje procesa kupovine);
  • purchase (Kupovina).
Poslednji put izmenjeno: 17 Apr 2024
Je li ova stranica bila od pomoći?
Još uvek vam je potrebna pomoć?