SEO uputstva za MerchantPro platformu
SEO (akronim za Search Engine Optimization) jeste proces dizajniranja, pisanja, kodiranja, programiranja i skriptovanja vašeg sajta u cilju boljeg rangiranja na pretraživačima.
SEO ima zadatak da se kroz niz akcija obezbedi da sajt lakše dospe do strana Gugla i drugih pretraživača za ključne reči koje definišete a koje su u vezi sa sadržajem koji sajt nudi.
SEO u današnje vreme obuhvata mnogo aktivnosti zbog praćenja pravila Gugla, koja se stalno menjaju.
MerchantPro tim programera i SEO stručnjaka se trudi da sva ta pravila ispoštuje i tehnički je platforma uvek optimizovana u smislu da ne može da se tehnički pogreši. Drugi deo je ljudski faktor, koji podrazumeva aktivno učenje, unošenje kvalitetnog i relevantnog sadržaja, istraživanje, dovitljivost i kreativnost.
Evo nekoliko saveta kako biste mogli da vaš online shop još unapredite i optimizujete:
-
Najbitnije pravilo je da ne smete da sadržaj, nazive, opise ili blog kopirate sa drugih sajtova u celini. Ovo je prvo i osnovno pravilo koje Google najstrožije kažnjava. Najozbiljnije.
-
Nazivi proizvoda – svaki proizvod mora da ima svoj originalan naziv, što znači da dva proizvoda nikako ne smeju da imaju isti naziv jer će Google tada čitati samo jedan od njih. U slučaju da imate više proizvoda sa istim nazivom Google moze čak i da vas kazni i da osim što neće da čita vaš sajt, može i da ga napenali sa dodeljivanjem nižeg ranga. A sa druge strane nije to dobro ni zbog kupaca jer mogu da se zbune.
-
Opisi proizvoda – takodje je jako važno da ni ovde ne duplirate sadrzaj, dva proizvoda ne smeju da imaju isti opis nikako jer Google onda izbacuje grešku Duplirani sadržaj i opet neće da čita te stranice.
-
Meta opis proizvoda se vidi u pozadini sajta i to je ono što Google čita i on je kod nas ograničen na do 300 karaktera iz razloga da ne biste pogrešili istavljali dugačke textove. Najbolja opcija je da u meta opis kopirate naslov i jednu rečenicu iz opisa. I lepo pišite srpski gramatički ispravno.
-
Tagovi proizvoda – kod nas imaju dvostruku funkciju i nijedan drugi softver to nema tako pametno napravljeno. Ali opet mora pametno i da se koriste. Tagovi su kod nas i meta ključne reči koje Google čita u pozadini sajta, a pored toga su i posebni linkovi. Tako da ako za jedan proizvod stavite 10 tagova, imaćete 11 linkova. Preporuka za tagove je da stavljate od 5 do 10 komada po proizvodu. Takodje mora da razmislite koje su to ključne reči koje bi kupac kucao da dodje kod vas i stvarno kupi. Uzećemi primer reč prodaja – ako stavite samo prodaja to je širok pojam i ako neko to kuca i dodje kod vas i uvidi da je to greška, vašem sajtu će to da šteti. Ali ako stavite prodaja cipela i stvarno to prodajete onda će to biti pogodak. I izbegavajte reči na engleskom jer je konkurencija prevelika.
-
Slike proizvoda – mnogo može da doprinese ako se slika proizvoda zove isto kao i proizvod, tako da se potrudite da sve slike lepo preimenujete i takve unesete. To se zove alt tag u tom svetu. Naravno veoma je bitno da slike budu kvalitetne i jasne, ako mogu originalne super.
-
Kategorije – Dobra kategorizacija je veoma bitna što zbog pretraživača, to i zbog posetilaca da se lakše i brže snadju i izvrše kupovinu. Takođe u našem softveru imate deo da dodate Opis kategorije, kao i meta opis. Pravila su ista kao i za opis i meta opis proizvoda. Ne kopirajte i budite korisni. Ovde može da bude korisno i da izaberete jednu fokus reč ili frazu i da za nju optimizujete tu stranicu. Primer kategorija Dečije cipele. Ta fraza je u nazivu kategorije, a onda mora da se nađe i u prvoj rečenici opis kategorije, kao i još min 2 puta, jednom boldovana i jednom iskošeno. I ako može i u poslednjoj rečenici opisa. Kao i da se nadje min 2 puta u meta opisu kategorije.
-
Istraživanje ključnih reči – za ovo postoji nekoliko načina, 2 osnovna. Kada u googlu krenete da kucate neku reč ili frazu bitnu za vas obratite pašnju šta vam google još predlaže. To su popularni pojmovi koje ljudi kucaju. A najkorisnija alatka je Google Keyword planner, tako ga nadjite na googlu, gde ukucate neki pojam a on vam da cele grupe predloga vezane za to, plus mesečnu tražnju. Ovo je malo opširno da se detaljno objasni kako funkcioniše, ali nije nemoguće provaliti. Samo treba da se posvetite.
-
Blog – danas je skoro nemoguće kupcima samo servirati sliku, naziv i cenu proizvoda pa da oni kupe. Konkurencija je sve veća i veća u skoro svakom segmentu poslovanja, tako da mora da ponudite uvek nešto više. Blog postovanje je jedan od načina. To mogu biti razni korisni textovi, zanimljivi, čak i šaljivi. Ili uputstva za korišćenje proizvoda, ili neki video sadržaji. Poželjno je postavljati jedan text mesečno i to da izaberete temu i ključnu reč i da se time vodite. Šta god da može da pomogne prodaju. Textove dodajete kao statične stranice u delu Website. Inače, Google je ove godine lansirao algoritam koji može da provali da li je text pisala osoba ili program, tako da je i ovo jako bitno da bude čovek. Čudno zvuči ali je istina.
-
Društvene mreže – danas je ljudima jako bitno da ste i tamo prisutni, tako da je važno da postavite FB i Instagram ikonice, kako bi vas posetioci i tamo zapratili. To se popularno naziva Social proof, pokazuje da vas ljudi vole i prate.
-
Pored svega ovoga, kod nas u softveru u delu marketing imate opcije i da kreirate raznorazne PROMOCIJE ili pak možemo vam aktivirati korišćenje popust kupona koje možete da dajete kupcima. A naravno i baneri su veoma bitni za sam izgled prodavnice. Potrudite se da budu originalni, zanimljivi i korisni sa dozom luksuza. Za svaku kategoriju možete postaviti baner a ispod njega text, izgleda vrhunski. Baneri da budu širine 1000 a visina po vašem izboru. Ali imajte u vidu da danas oko 80% surfovanja ide preko mobilnog telefona.
Naš savet je da vi budete svoji, originalni. Otključajte maštu i kreativnost. Ne mora da nalazite experte za sve ovo, sa malo učenja i malo više rada možete i sami dosta toga da promenite i pomognete da vaš online shop ima bolju poziciju. Čak šta više verovatno ćete sami i bolje uraditi nego neko drugi jer vi bolje poznajete vašu branšu, kupce i proizvode. Nekome drugome će biti potrebno puno vremena, min 6 meseci istraživanja i testiranja da bi nešto postigao što vi možete odmah. Naravno za sve ovo treba dosta vremena, ali nije nemoguće!
Nadamo se da smo barem malo razjasnili ovu SEO problematiku i SREĆNO!
Vaš MerchantPro
P.S. Naravno tu smo da pomognemo koliko god znamo i umemo i nadamo se da će vam ova SEO uputstva biti korisna.